اینجا میخوام هرچیزی رو که راجع به بحث off page seo و لینک بلدینگ فهمیدم رو بنویسم ! درواقع جدید ترین متدی رو که الان راجع به لینک سازی انجام میشه !
مهمترین قسمت اینه که این موضوع رو درک کنی که لینک سازی و همه روش های آف پیج یه جورایی سر گوگل کلاه گذاشتنه ! پس مهم ترین نکته وقتی داری سر یه نفر کلاه میزاری چیه ؟؟؟ اینه که طرف نفهمه !
ربات های گوگل رو طرف مقابل خودت در نظر بگیر که سرشار از هوشه ! و مهم ترین بحثی که تو باید مد نظر قرار بدی اینه که نفهمه داری سرش کلاه میزاری ! همه روش های لینک سازیت باید شاخص های طبیعی بودن رو داشته باشه !
وقتی روش هات درست و طبیعی باشه اصلا مهم نیست که الگوریتم های گوگل آپدیت میشه چون هیچ تاثیری روی سایت تو نمیزاره !چون گوگل تورو درست و اصولی شناخته ! جالبه بدونی که خود گوگل تبلیغات درست یا همون white seo رو میپسنده ! الگوریتم هاشو آپدیت میکنه که black seo هارو شناسایی کنه و حذفشون کنه !
بحث بعدیی که هست تو با لینک سازی ها به گوگل نشون میدی که من سایت شناخته شده و مفیدی برای کاربر هستم ! منو بشناس و بالا بیار! در واقع گوگل میگه بقیه باید اینکارو برای تو انجام بدن ، اگه بقیه انجام ندن من اینکارو برات نمیکنم ! شاخص هایی که نشون میده سایتت مفیده و بالا میمونه ایناس : فرضا :
ایجاد فاکتور های برندو لینک
بازدید های مستقیم به صفحه نخست سایت (درواقه url سایت رو تو مرورگر بنویسه و مستقیم وارد سایت بشه)
جستوجوی کلمه کلیدی برند و کلیک روی url داخلی مرتبط
بازدید کننده ای بازگشتی ( 20 تا 50 درصد )
بکار رفتن نام برند و url سایت در سایت های مختلف بدون لینک
co-cition & co-occurrence
کسب شهرت و اعتبار از سایت های رقیب (با استفاده از متن های مقایسه ای )
سیگنال های شبکه اجتماعی
ورودی ارجاعی referral که از بک لینک های تبلیغات بنری باشه
لینک عکسی
وجود لینک های fw یا no fw که anchot text انها کلمات برند وب سایت باشه
و . . .
و حالا مسئه مهم اینجاس که کسی نمیاد برای سایت من اینکارارو بکنه ، پس من خودم میام این کارارو برا سایتم انجام میدم که سایتم بیاد بالا اما مهم تر از همه این ها این قضیه است که باید طبیعی هم انجامش بدم اگه طبیعی نباشه نه تنها تاثیر نداره بلکه احتمال پنالتی شدن هم هست !
.حالا بیا بگیم ویژگی های بازدید مستقیم طبیعی چیه ؟؟
از IP های مختلف کشور هدف ( وقتی بازدید میگیری باید افراد مختلف با مرورگر های مختلف با دیوایس های مختلف و . . . بازدید کنن ، بیای همه بازدید هاتو با کروم با لب تاب با اینترنت پارس انلاین انجام بدی و یا بخری دیگه طبیعی نیستی )
از ISP های مختلف
از user agent های مختلف ( دستگاه ها ، مرورگر ها ،سیستم عامل هایی مختلف )
از resolution های مختلف
به همراه کلیک کاربر و ماندگاری طبیعی
جستجوی برند ( سرچ با نام برند )
اول از اینکه بازدید تهیه کنی برو از طریق روش های مختلف ( وبمستر تولز و یا statcounter ) برسی کن که سایتت رو و یا برندت رو با چه سیستم عامل ها و ابزار هایی بیشتر سرچ میشه موبایلیت بیشتره یا دکستاپیت و . . . بعد تصمیم بگیر که چجوری بازدید بخری که طبیعی باشه ! مثلا بیا 10 درصد از کروم بگیر 20 درصد از فایر فاکس 30 درصد از مک و آیفون و . . )
بحث بعدی نکته بسیار مهم برند سازیه !
بیا راجع به دیجی کالا حرف بزنیم که فهم این قضیه برامون اسونتر بشه !
سرچ کلمه دیجی کالا ( درواقع برند دیجی کالا ) بیشتر از سرچ کلمات دیگه اس ! یا درواقع بیشتر از سرچ کلمات کلیدی اون هستش! و درحالت طبیعی همین اتفاق هم میافته ،وقتی سایتی ارزشمنده با اسم خالی و اسن برند بیشتر سرچ میشه ! پس تو باید یه کاری کنی که این اتفاق برات بیافته رفیق !
اصول ایجاد فاکتور های برند:
مهم ترین فاکتور بکار رفتن نام برند شما در وب سایت های دیگه بدون لینکه ! تاکید میکنم بدون لینکککککککک (بدون تگ A ) فقط بصورت text
این یکی از مهم ترین فاکتور هایی که هیچکس نمیدونه و رعایت نمیکنه ! درحالی که تو شاخص های طبیعی و برسی های زیاد این متد مهمترین متده که نمیخام بیتر از این توضیحی راجع بهش بدم !
بحث بعدی ایجاد فاکتور برند ، بحث شیرینه co-citaion isj :
این یعنی چی ؟ ینی بیا تو یه سری متن ها ، خودت و بزرگترین رقیبت رو کنار هم بنویس ! نقدش کن تعریفش کن اصلا مهم نیست که داری چیکار میکنی ! مهم اینه که اسم تو و اسم یکی از قدر ترین های این کار داره کنار هم میاد ! این باعث میشه که گوگل بگه عه !! عه !! مثلا سایت آب نبات چوبی داره با سایت دیجی کالا یه جا میاد ! پس لابد اونم سایت با ارزشیه و من خبر ندارم ! بدو بدو زود باش ارزششو بکش بالا !
چه این دو تا سایت لینک بشن ! چه لینک نشن ! تاثیر دارن تو ارزشمند شدن سایت ضعیفتر !
بحث بعدی co-occurrence هستش :
این ینی چی ؟ ینی اینکه باهوش باش !
اسم کلمه کلیدی تو با در کنار کلمه برندت بکار ببر !
چون تو حالت طبیعی این اتفاق میافته !
فرضا : بهترین شکلات تلخ هارو از سایت آب نبات چوبی خریدیاری کنید !
ابن باعث میشه کلمه کلیدی شکلات تلخ از دامنه سایت آبنبات چوبی به سرعت بالا بره !
گزینه بعدی بحث social signal هاست :
نمیدونم فرصت میشه بحث سوشال سیگنال رو کامل بنویسم یا نه ! اما سعی میکنم اینو تموم کنم بعد پاشم برم !
متوجه باش که url ای که سیگنال های شبکه اجتماعی رو داره خیلی از نظر گوگل با تارزشه !
سایت real social signals سایتیه که تو میتونی ازش سیگنال بخری ! پرداختش دلاری هس و تو میتونی از شرکت هایی که پرداخت های دلاری انجام میدن استفاده کنی ! و یا با سرچ کلمه buy social signals یه عالمه سایت پیدا کنی که بهت سیگنال بدن ! توجه کن اونایی که url قبول میکنن خیلی بهترن !و به سایتت لینک بدن
از طرفی صفحات اجتماعی رسمی سایت باید خیلی قوی باشه باید فالور داشته باشه لایک و کامنت داشته باشه و . . .
اینم که میدونی باید از طریق google : strucured data testing tool مشخص کنی شبکه اجتماعی سایتت کدوماس که گوگل متوجه بشه این شبکه اجتماعی قدرمتند ماله سایت ابنبات چوبیه *_*
بقیه این مقاله رو موکول میکنم به فردا چون دیگه چوب خطر امروز پر شد !
سعی میکنم بنویسم ! تا جایی که بتونم ! اما خب میدونی که اوضاع چطوره ؟؟؟ فعلا رفیق
#سئو